fbpx

ExCEEding Borders | CEE-16 Retail – Alive and Kicking

Rynek Europy Środkowo-Wschodniej wciąż leży w polu zainteresowania marek ekonomicznych, gdyż konsumenci z tego regionu poszukują „jakości w rozsądnej cenie” (ang. value for money).

Kluczowe wnioski z raportu:

  • Od początku 2020 r. do końca I półrocza 2021 r. w całej Europie Środkowo-Wschodniej powstało ponad 1350 dyskontów spożywczych.
  • Rośnie znaczenie mniejszych centrów i parków handlowych, które cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów. Na bardziej dojrzałych rynkach odnotowuje się aktywność deweloperów nawet w miastach z liczbą mieszkańców pożniej 50 tysięcy.
  • Pod względem liczby sklepów w regionie CEE-16 liderem wśród sieci ekonomicznych jest Biedronka, należąca do portugalskiej spółki Jeronimo Martins z ponad 3100 sklepów w Polsce. Drugie miejsce zajmuje należący do Schwarz Group niemiecki Lidl posiadający ponad 2000 sklepów. Podium zamyka największa spożywcza sieć dyskontowa na Ukrainie – ATB.
  • W Europie Środkowo-Wschodniej działa ponad 45 niespożywczych sieci dyskontowych. Największa pod względem liczby sklepów jest grupa Pepco, obecna w 11 krajach z prawie 2500 sklepami.

Pobierz raport i dowiedz się więcej: ExCEEding Borders | CEE-16 Retail – Alive and Kicking